پل زغال

 پل زغال - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادبرای سفر به شمال مطمئنا از جاده چالوس گذر کرده اید، جاده ای بی نظیر و سرسبز که با نگاه کردن به هر سمت آن می توان انرژی بی حد و حصر برای زندگی پیدا کرد و زندگی را با بوی نم خاک های باران خورده و طراوت درختان می توانید احساس کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام مسافرت به شمال حتما از این جاده گذر کنید چرا که می توانید شاهد ده ها تونل و پل و رستوران های مختلف باشید.

یکی از پل هایی که در جاده چالوس احداث شده است در 18 کیلومتری از روستای کندوان به سمت چالوس  و روی رود چالوس بنا نهاده شده، پل زغال جاده چالوس دارای 6/2 متر و عرض 38/5 متر می باشد که به عنوان یکی از اثر های تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، بنابراین می توان گفت یکی از بی نظیر ترین پل هایی که در ایران قرار دارد پل زغال جاده چالوس است. در مجله مستر بلیط می توانید تمامی اطلاعاتی را که مربوط به پل زغال جاده چالوس می شود مطالعه نمایید.

تاریخچه پل زغال

همان طور که می دانید چشم اندازهای بی نظیری در جاده چالوس وجود دارد که یکی از آن ها پل زغال نام دارد و با توجه به کتیبه ای که بر روی این پل واقع شده می توان فهمید احداث این پل در سال 1317 صورت گرفته است. ساخت این پل با توجه به تاریخی که وجود دارد به زمان حکومت رضا شاه پهلوی باز می گردد.

نقشه و معرفی بخش های مختلف پل زغال

اگر یکبار هم از جاده چالوس گذر کرده باشید سد ها، پل ها و تونل های مختلف آن را مشاهده کرده اید و پل زغال چالوس که بین جاده کندوان و مرزن آباد قرار دارد یکی از دست ساخته های بشری است. در کنار این پل می توان رودخانه ها، درختان و آبی بیکران دریاچه های آن را مشاهده نمود. در اطراف این پل رستوران هایی به چشم می خورد که هنگام  استراحت می توانید بر روی آلاچیق هایی که تعبیه کرده اند بنشیند و از تماشای زیبایی منحصر به فرد آن نهایت لذت را ببرید.

https://mrbilit.com/mag/zoghal-bridge/

Comments

Popular posts from this blog

مرکز خرید کوروش تهران

کنترل عملکرد خودرو با ساعت هوشمند

مورد عجیب بازار خودرو/حواله خریدار دارد،خودرو نه