معرفی 10 خودرو با کیفیت کشور و قیمت آنها


اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

معرفي و قيمت 10 خودرو با کيفيت کشور

به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس ارزيابي انجام شده توسط شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ليست با کيفيت‌ترين خودروهاي داخلي منتشر شد، در اين بين ده خودرويي که کمتر از سايرين نمره منفي را به خود اختصاص دادند عبارتند از نيسان تيانا، نيو مزدا 3، سوزوکي گراند ويتارا، مگان، تندر 90 ايران خودرو، تندر 90 پارس خودرو، هيوندا آوانته، MVM530 ، ليفان 620 و پژو پارس.

نکته جالب توجه اين ليست گستردگي خودروها از لحاظ برند، قيمت و کلاس آنهاست که نشان مي‌دهد براي هر نوع سليقه‌اي حداقل يک نمونه با کيفيت را مي‌توان پيدا کرد، ضمن اينکه نيسان تيانا همچنين به صدر نشيني خود ادامه مي‌دهد و در انتهاي جدول هم MVM530، ليفان 620 و پژو پارس با توجه به نمرات منفي کسب شده در حد قابل ملاحظه‌اي با ديگر مدل‌ها اختلاف دارند.

Renault Tondar 90

اگر چه اين فرانسوي نتوانست به تيراژي که براي آن در نظر گرفته شده بود برسد ولي از سال عرضه‌اش يعني 86 به خاطر کيفيتش از اقبال عمومي برخوردار شد.

يکي از مهم‌ترين ويژگي‌‌هاي مثبت تندر 90 موتور آن محسوب مي‌شود؛ موتوري 1.6 ليتري که مي‌تواند 105 اسب بخار قدرت توليد کند و اين سدان را به يکي از قوي‌ترين خودروهاي موجود در اين کلاس تبديل کرده است.

شايد ظاهر نه‌چندان دلچسب تندر کمي توي ذوق بزند ولي کيفيت خوب ساخت آن برگ برنده‌ايست که باعث شده خانواده ايراني روي آن حساب باز کند، کيفيتي که در ساير کشورها هم تحت نام رنو لوگان کاملا شناخته شده است، اين خودرو را هم پارس خودرو توليد مي‌کند و هم ايران خودرو، آن هم در دو مدل E1 و E2 که تفاوت‌هاي آپشنان با يکديگر دارند.

ارزش خريد: 4 از 5 **

+ موتور پر شتاب؛ کيفيت بالاي ساخت مصرف سوخت مناسب

- ظاهر نه چندان دلچسب،‌زماني قرار بود 10 تميليون توماني باشد

قيمت : مدل E2 پارس خودرو 27 ميليون و ايران خودرو 25.5 ميليون

Nissan Tiena

تي‌ينا يا همان ايرانيزه شده آن يعني تينا، محصولي از نيسان ژاپن است، اين سدان با کيفيت‌ هم شانه نيسان ماکسيما در جهان و با استفاده از پلتفرم نسل جديد همين مدل ماکسيما که مهد توليدش در آمريکاست، به کشورهاي مختلف راه پيدا کرد.

همين توفيق سبب شده که شاهد حضور اين محصول موفق از سال 88 در ايران هم باشيم، خوشبختانه اين ژاپني خوش فرم از موتور 2.5 ليتري نيرو مي‌گيرد که در بين 10 موتور برتر دنيا قرار گرفته است و از اين حيث يکي از شناخته شده‌ترين محصولات نيسان در دنياست.

يادتان نرود مدت زيادي است که تينا صدر جدول با کيفيت‌ترين خودروهاي عرضه شده در داخل را به خود اختصاص داده است.

ارزش خريد: 5 از 5

+ داشتن يکي از 10 موتور برتر دنيا، امکانات زياد

- ابعاد بزرگ بدنه، قيمت بالا

قيمت: مدل Mid حدود 116 ميليون

Renailt Megan

از همين ابتدا بگوييم که عيب اصلي مگان تنها کمبود و قيمت بالاي قطعات به همراه مشکل بودن فروش در بازار دست دوم است ولي فضاي داخلي بزرگ، استهلاک کم و فنر بندي نرمش ورق را بر مي‌گرداند.

مگان طرحي اصولي دارد و جذابيت نماي جلوي آن بر کسي پوشيده نيست ولي حالت لاک پشتي بودنش شايد خوشايند خيلي‌ها نباشد اين خودروي فرانسوي که در داخل توليد مي‌شود از دو نوع موتور 1600 و 2000 سي سي نيرو مي‌گيرد که پشت رل آن مي‌توان رانندگي با گيربکس اتومات را هم تجربه کرد.

رنو مگان از سال 85 در بازار داخلي حضوري موفق داشته و بايد گفت که در سطح جهاني هم به عنوان يکي از برترين محصولات رنوشناخته مي‌شود؛ تا آنجا که اين خودرو ساز فرانسوي مدل‌هاي کروک و توربوي آن را هم براي تنوع و فروش بيشتر از خط توليد خارج مي‌کند.

ارزش خريد: 4 از 5

+ رانندگي نرم، مناسب خانواده، مصرف سوخت متعادل

- قيمت بالاي قطعات، مدل 1600 آنچنان پر قدرت نيست

قيمت: مدل 1600 و اتوما 2000 به ترتيب 47 و 65 ميليون

Hyundai Avante

يکي ديگر از محصولاتي که هيونداي کره براي تردد شهري قشر متوسط در نظر گرفته آوانته نام دارد، خودرويي که به خاطر نرمي سواري (حتي شايد بيشتر از سوناتا) در کنار استهلاک کم مي‌توانست برگ برنده هيونداي باشد؛ ولي قيمت‌گذاري عجيب همراه با طراحي کسل کننده آن باعث شد که آن طور که بايد به چشم نيايد.

البته اقبال جهاني آن هم در حد متوسط بود و بيشتر در کشورهاي آسياي شرقي در خيابان‌ها تردد دارد، با اين حال نمي‌توان کتمان کرد که اکثر دارندگان آوانته از سال 84 از رانندگي با آن رضايت کامل دارند و آن‌چنان به فکر تعويض خودروي‌شان نمي‌افتند.

اين کره‌اي در مدل اتوماتش موتور پر قدرت دو ليتري را تجربه مي‌کند و با توجه به داشته‌ها و فضاي داخلي‌اش کاملا مناسب براي خانواده‌ها و مسافرت است.

ارزش خريد: 3 از 5

+ سواري فوق العاده نرم، مناسب خانواده‌ها، اشتهاي کم

- طراحي کسل کننده قيمت نامناسب

قيمت: مدل اتومات 55 ميليون

MVM530

اين خودروي چيني هر چند از سال 89 براي اولين بار به بازار عرضه شد اما طراحي ظاهري آن و آنچه که با آن روبرو هستيم بيشتر شبيه خودروهاي دهه 90 است.

در نماي بيروني و در بخش جلو، بيش از هر چيز چراغ‌هاي بزرگ خود نمايي مي‌کند که البته متناسب با آن جلو پنجره‌اش که کرومي است بزرگتر از حد معمول طراحي شده است تا حداقل توازن حفظ شود.

ضمن اينکه مجهز به موتوري چهار سيلندر خطي به حجم دو ليتر است که در نهايت مي‌تواند 139 اسب بخار قدرت را زير پدال گاز، آماده باش نگه دارد.

اين موتور بر روي کاغذ از خودروي مگان مگان دو ليتري و زانتيا با 135 اسب بخار قدرت قوي‌تر است اما در عمل جوش و خروشي را که بايد به نمايش بگذارد را نخواهيد ديد و در نهايت مي‌تواند رقيب قدرتمندي براي خودروهاي سدان 110 اسب بخاري باشد.

MVM530 خودرويي است که تنها در کشورهاي جهان سومي و به خصوص ايران توانسته جايگاهي براي خود دست و پا کند و رانندگان اغلب کشورها آنچنان به آن روي خوش نشان نداده‌اند.

ارزش خريد: 3 از 5

+ مصرف سوخت مناسب، فضاي کابين

- طراحي ظاهري، بخش فني متوسط

قيمت: 32 ميليون

Lifan620

کرمان موتور ابتدا ليفان 520 را توليد و عرضه کرد و پس از آنکه اقبال خوبي را شاهد نبود از اواخر سال 89 دست به دامن مدل 620 شد.

خودرويي چنيني با دو نوع موتور 1600 و 1800 سي سي که از نظر امکانات رفاهي، مثل موبايل‌هاي چيني ليست بلند بالايي دارد، جالب اينجاست که اگر چنين امکاناتي را روي يک خودروي اروپايي بخواهيد حدود 80 ميليون توماني براي‌تان آب خواهد خورد و در واقع اين همان خرگوشي است که چشم بادامي‌ها همواره از کلاه در مي‌آورند!

در مورد طراحي ليفان هم بايد گفت سعي شده تا ظاهر آن از جلو در سطح قابل قبولي است و ترمزهاي ديسکي در هر چهار چرخ و سيستم‌هاي ABS  و EBD حفظ جان شماست. ضمن اينکه در سطح جهاني هم بيشتر از ساير برادران چيني‌اش براي خريداران شناخته شده است.

ارزش خريد: 3 از 5

+ ايمني بالا، امکانات زياد

- کپي‌برداري ظاهري، کيفيت ساخت متوسط

قيمت: مدل 1600 و 1800 به ترتيب 29 و 40 ميليون

Peugeot Pars

پژو پارس يا همان پرشياي معروف خودمان از معدود فيس ليفت‌هاي موفق داخلي است، در واقع استقبال خوب و مطلوب از آن از سال 79 نشان داده که در کارنامه ايران خودرو محصول موفقي هم وجود دارد.

البته از لحاظ فني، نمي‌توان زياد در مورد اين سدان ايرانيزه شده صحبت کرد چرا که روي آن همان موتور 1.8 ليتري قديمي که سمند و پژو 405 هم از آن رنج مي‌برند نصب شده است که مي‌تواند 96 اسب بخار قدرت را توليد کند موتوري با شتاب صفر تا صد 11 ثانيه که مي‌تواند اين خودروي 1165 کيلو گرمي را نهايتا به سرعت 190 کيلومتر در ساعت برساند.

بد نيست بدانيد اين خودرو به نوعي کاملا داخلي است و اگر از ايران صادر نشود، احتمال ديدن آن در خيابان‌هاي ساير کشورها بسيار کم است.

ارزش خريد: 3 از 5

+ در مقايسه با ساير توليدات داخلي وضعيت بهتري دارد

- طراحي بي‌روح داخلي، ضعف دنده

قيمت: مدل سال، حدود 30 ميليون

New Mazda3

مزاد 3 نسل جديد با آن شمايل منحصر به فروش از سال 88 براي اکثر خودرو دوستان آشناست، از هر کسي هم بپرسيد يا مطلبي در مورد بخوانيد در باب توصيف مزايا و خوبي‌هاي اين محصول ژاپني گفته‌اند.

البته پر پيراه هم نيست؛ مزدا 3 جديد خودرويي امروزي و فوق‌العاده است و مجموعه‌اي کامل از امکانات رفاهي و ايمني است و لذت سواري خوشايندي را هم به ارمغان مي‌آورد.

در رنکينگ‌هاي جهاني هم حرف‌هاي بسياري براي گفتن دارد و جالب اينجاست حتي از مرسدس کلاس A هم در مقام بالاتري قرار گرفته است.

اين خوردو که در دو کلاس سدان و هاچ بک عرضه مي‌شود از موتوري دو ليتري نيرو مي‌گيرد که با توجه به ساير مقوله‌هاي فني يکي از بهترين‌هاي بازار شناخته مي‌شود.

ارزش خريد: 4 از 5

- وضعيت فني عالي، کيفيت بالاي ساخت

- قيمت زياد، اغراق بيش از حد در طراحي

قيمت: تيپ 3 حدود 94 ميليون

Suzuki Grand Vitara

شاسي بلندي ژاپني که در بدو ورودش به بازار يعني سال 86 در قطحي نيز تنوع SUV ها مورد توجه اکثر خريداران قرار گرفت، استفاده صحيح از خطوط ذورنقه‌اي شکل، طراحي هوشمندانه و ظرافت مثال زدني، احساس امنيت يک خودروي شاسي بلند تمام عيار را به همراه دارد و با گذشت زمان، حسي صميمي را القا مي‌کند.

خوشبختانه ويتارا هم در نوع گير بکس دستي وجود  دارد و هم اتومات؛ در کل اين محصول سوزوکي، شاسي بلندي خوش فرم با کاربري مناسب شهري است که خانم‌ها هم روي خوش به آن نشان مي‌دهند و از لحاظ امکانات رفاهي و ايمني هم مطمئنا پس از خريد پشيمان‌تان نمي‌کند ولي نبايد فراموش کرد که ويتارا در کلاس جهاني بيشتر مورد توجه کشورهاي جهان سوم قرار گرفته و در بازارهاي اروپا و آمريکا همواره زير سايه توليدات مطرح تويوتا، هيونداي و جيپ عرضه مي‌شود

Comments

Popular posts from this blog

مرکز خرید کوروش تهران

کنترل عملکرد خودرو با ساعت هوشمند

مورد عجیب بازار خودرو/حواله خریدار دارد،خودرو نه